منتدى الطوف
منتدى الطوف يرحب بكم , ونتمنى ان تقضوا اطيب الاوقات في المنتدى...,,,,,

اعلاناااااااااااااااااااات جديده

اذهب الى الأسفل

اعلاناااااااااااااااااااات جديده Empty اعلاناااااااااااااااااااات جديده

مُساهمة من طرف العراقي في 2010-02-01, 4:04 pm

الموضوع عباره عن اجزاء كل جزء هجيبلكم فيه افكار لاعلانات
بس تحفه الافكار دى تابعوا معايا
نبدا باول حاجه

-اعلان مسحوق غسيل

اتنين رجالة راجعين من الغيط والجلاليب بتاعتهم متوسخة , ومرات كل واحد فيه واقفة مستنية جوزها على باب البيت ......... واحدة فيهم أول ما تشوف جلابية جوزها متوسخة ترقع بالصوت وتلم عليها أهل البلد ( يا لهوييييييي ...... مكنش يومك يا عزيزة جوزك راجع من الغيط وجلبيته مهببة ..... البقع دي عمرها ما هتطلع ...... يا لهويييييييي , ويروح مغمى عليها ) .
أما الست التانية فتكون أنصح من الأولانية , فتروح لجوزها ...... وتزغرط أول ما تشوفه وتقول ( يا حللولي يا حللولي بركة يا خويا إنك رجعت بالسلامة ) وتاخد بإيده وهو بينزل من على الحمارة وتقوله : ولا يهمكيا أبو العيال , مرمغ جلابيتك في الطين كل يوم ولا يهمك .
اللقطة إلي بعد كده , الست الأولانية وجوزها بيفوّقها , فتمسك فيزمارة رقبته , وتدب معاه خناقه .
اللقطة إلي بعدها , الست التانية أدامها طشت غسيل والجلابية المتوسخة ومسحوق الغسيل , وتحط المسحوق في الميه وبعدين تنقع فيها الجلابية المتوسخة ......... ويطلع صوت راجل بيقول ( خليكي ناصحة زي أم محمد واستخدمي مسحوق الغسيل بتاعنا ).
اللقطة إلي بعدها , الجلابية منشورة في الخلا , والبياض مش سايب حته فيها , والست الأولانية واقفة أدام الغسيل وهي بتتحسر على جلابية جوزها إلى غسلتها بمسحوق عادى , فطلعت صفرا .
اللقطة إلي بعدها , الست التانية وهي واقفة جنب جوزها وهو لابس جلابية ( مش بيضة وبس , لا ....... دي بتنور كمان ) ........ والراجل فاتح بقه وهو عمال يبص على الجلبية وهو مبسوط ومراته واقفة جنبه وهي ماسكة مسحوق الغسيل وبتشاور على جلابية جوزها وبتقول ( من يوم ما استخدمت المسحوق ده , وأنا بذل جيراني بنضافة غسيلنا ) .



2-شيبسي


واحد وخطيبته آعدين في كافيتريا , والبت تطلع من شنطتها كيس شيبسي وتعد تحشر فيه , ومن دناوتها مترضاش تدى خطيبها إلي آعد معاها ولا حبة شيبسي ....... فالواد يمد إيده يمكن قلبها يحن وتبطل الطفاسة دي ........ لكنها تبصله بغل وتبعد إيده عن كيس الشيبسي .
الواد بقى يركب دماغه ويحلف إنه ما هيتجوزها إلا لما ياخد منها حبة شيبسى , فيقرر إنه يعمل خطة جامدة , فيعمل نفسه قايم عشان يروح دورة الميه , لكنه يروح ورا الكرسي بتاعها , ويزق الكرسي فيروح الكيس طاير وهي كمان طايرة .....
هو بقى يلقط الكيس , ويسيب خطيبته تقع على جدور رقبتها ......ويمسك الكيس وهو مبسوط وعمال ياكل منه ......... والكاميرا تجيب على البت وهي متكعورة على الأرض ووشها أحمر من الغيظ ......... وبعدين يطلع صوت واحد بيقول
( كل حباية شيبسى في قوة طعمها ........ لا يمكن تلاقي زيها ) .


فاصل ونواصل

العراقي
عضو متميز
عضو متميز

عدد المساهمات : 149
تاريخ التسجيل : 28/11/2009
العمر : 75
ساكن في : العراق

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى